به وب سایت روستای صومعه علیا خوش امدید

جدیدترین اخبار و مطالب مربوط به روستای صومعه علیا را در این سایت مشاهده کنید

تاکید امام جمعه ترکمنچای بر لزوم برپایی نماز ظهر روز عاشورا در وقت اذان

نوشته شده توسط: مهدی حاتمی در ۰۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۸
 
 
امام جمعه ترکمنچای در مسجد جامعه صومعه علیا تاکید کرد
لزوم برپایی نماز اول وقت در ظهر عاشورا

امام جمعه ترکمنچای با بیان اینکه ما هرچه داریم از نماز است و با توجه به نماز اهداف دشمن خنثی می‎شود بر لزوم برپایی نماز ظهر روز عاشورا در وقت اذان تاکید کرد.

سخنرانی امام جمعه ترکمنچای در مسجد جامع صومعه علیا


امام حسین همه چیز خود را برای ترویج امربه‎معروف فدا کرد

امام جمعه ترکمنچای همچنین با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان با اشاره به ویژگی‎های امام حسین(ع) اذعان داشت: امام حسین(ع) هرچه داشت در راه خدا فدا کرد تا معروف را احیا و نهی از منکر را رواج دهد.

تاکید امام جمعه ترکمنچای  بر لزوم برپایی نماز ظهر روز عاشورا در وقت اذان

وی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف اضافه کرد: امام حسین(ع) این راه را به ما نشان داد که همه باید دو فریضه اسلامی را که بقای دین و رشد دین به آنها بستگی دارد، زنده کنیم.

امام جمعه ترکمنچای در صومعه علیا با تاکید بر اینکه ما هرچه داریم از نماز است و با توجه به نماز اهداف دشمن خنثی می‎شود بر لزوم برپایی نماز ظهر روز عاشورا در وقت اذان تاکید کرد.

امام جمعه ترکمنچای خاطرنشان کرد: مسئله مهمی که درباره اهداف امام حسین(ع) مطرح می‌شود مسئله اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر است و در اهمیت نماز همین بس که حضرت ابراهیم(ع) فرزند و همسر خویش را در صحرای سوزان تنها گذاشت و فرمود «خدایا زن و فرزندم را در این بیابان در کنار خانه تو قرار دادم تا نماز را برپا بدارند و دعا کرد که خدایا دل‎های مردم را از این تاریخ تا قیامت متوجه فرزندان ذریه و این بیت قرار بده».

وی نماز را پایه و اساس و کلید دین دانست و با اشاره به واقعه عاشورا یادآور شد: در هنگامه جنگ و محاصره امام حسین (ع) نماز را برپا داشت و در حق کسی که وقت نماز را یادآور شد، دعا کرد.

امام جمعه ترکمنچای خاطرنشان کرد: دسیسه‎های دشمن در روزگار امام حسین (ع) و امروز وجود دارد و حالا ما با یزیدهای زمان مواجهیم و دشمن نیز به دنبال این است که نام پیامبر(ص) را بردارد.

امام جمعه ترکمنچای با اشاره به فرمایشات امام(ره) گفت: بهای اسلام به برکت محرم‎ها و صفرها است و مردمی که شرکت می‎کنند و اینها هستند که اسلام را زنده نگه داشتند و تاریخ گواه این معناست.

 

مسجد جامع صومعه علیا

 

صومعه علیا

 

 


نظرات کاربران:

   حسن حیدری در ۱۳۹۴/۰۸/۰۵ - ۱۴:۳۱:۵۵
اگه اجرا بشه خیلی خوبه.اعتبار صومعه رو بین مقامات و منطقه بالا میبره.
با تشکر از بانیان این اقدام


نوشتن دیدگاه